Autobuska Karta
1 2 3 4 5

Odgovori na najčešće postavljena pitanja (FAQ)

1. Koliko komada prtljaga smem poneti?Smem li poneti psa/mačku ili drugog kućnog ljubimca? Smem li uzeti bicikl?

Principijelno je dozvoljen prevoz dva komada prtljaga po osobi. (dimenzije prtljaga: dužina + širina + visina: max. 160 cm).

Ručni prtljag koji se smješta u mrežicu iznad sedišta ili ispod sedišta ispred, prevozi se besplatno. Za prevoz prtljaga do 30 kg naplaćuje se otpremnička i osiguravajuća naknada. Naknade su za svaku liniju posebno objavljene u našem redu vožnje.

Prevoz životinja, bicikala i nameštaja nije dozvoljen u međunarodnom linijskom prometu. U unutarnemačkom prometu psi se prevoze samo pod nadzorom odgovarajuće osobe. Prevoznička naknada za psa iznosi ovdje 50 % od redovne cene. Psi, vodiči slepih osoba, prevoze se naravno besplatno.

Ostale detalje možete videti na Posebni uslovi prevoza, vidi tačku 5 "Prevoz prtljaga" i uputstva uz pojedine linije u okviru informacija o putovanju

2. Možete li mi dati informacije o propisima u vezi izdavanja viza, odnosno možete li mi pomoći da dobijem vizu?

Nažalost, ne možemo Vam dati informacije u vezi izdavanja viza. Molimo Vas, da se pravovremeno obratite nadležnoj vlasti/ konzulatu i pribavite potrebne dokumente. Svaki putnik je sam za sebe odgovoran za pridržavanje propisa u vezi sa pasošima, vizama, nošenju deviza, carinskih i zdravstvenih propisa.

Ovde ćete naći listu sa linkovima o ambasadama i generalnim konzulatima u Nemačkoj.

3. Mogu li vratiti/stornirati već kupljenu kartu ili je rezervisati za jedan drugi termin?

Da, u principu naravno da možete rezervisati Vašu kartu za neki drugi termin ili stornirati. U oba slučaja mi to radimo za Vas.

Već prema tome kada stornirate ili prerezervirašete kartu naplaćujemo naknadu za ovu uslugu, i to  do 2 dana prije nastupa putovanja 25% cene karte (najmanje 10 €) a kod storniranja/prerezervisanja kraćeg  od 2 dana prije nastupa putovanja 50% cene karte (najmanje 20 €).

Molimo Vas da vodite računa da vozne karte po promotivnoj tarifi su principijelno izuzete iz mogućnosti storniranja. Za te karte nudimo Vam mogućnost prerezervisanja uz doplatu.

Vraćanje novaca za kartu možemo izvršiti samo u okviru 3 meseca nakon predviđenog nastupa putovanja i to ako nam najkasnije u roku od tri meseca nakon predviđene vožnje dostavite originalnu kartu.

Molimo vas pročitajte o ovoj temi Tačka 8 naših Posebnih uslova prevoza.

4. Da li možemo takođe rezervisati vožnju linijskim busom unutar Nemačke?

Da, Deutsche Touring GmbH nudi Vam sledeće nacionalne linije:

Romantična cesta

od 9euro - Mannheim-Frankfurt-Hamburg

Ostale nacionalne linije se planiraju!

5. Koliko dugo vredi moja povratna karta?

Kod povratne karta, povratna vožnja mora nastupiti u okviru najviše 6 meseci od početne vožnje (izuzete od ovog pravila su promotivne karte koje vrede najduže do izmene reda vožnje). Jednosmerne karte vrede samo na dan putovanja.

Ostale detalje pogledajte na Posebni uvslovi prevoza, tačka 2.4 i uputstva u okvirima informacija o redu vožnje.

6. Šta je "open"-karta?

Ako na početku putovanja ne stoji naveden podatak o povratnoj vožnji, u putnu ispravu unosi se napomena "open". U tom slučaju putnik mora najkasnije 8 dana prije  povratne vožnje rezervirati i potvrditi sedište u busu, na jednom od rezervacijskih mesta, navedenih u našem redu vožnje. Kratkoročne rezervacije su moguće ukoliko ima mjesta.

Pobliže informacije naći ćete na našem Posebni uslovi prijevoza, tačka 3.3 ff.

7. Koliko se unapred moraju rezervisati karte?

Na svim Touringovim dalekim linijama kao i Europabus linijama EB 163, T 183, T 185 potrebno je pridržavati se roka prijave od najmanje 4 dana pre nastupa putovanja.

Na "unutarnemačkim linijama" potrebne su rezrvacije samo za grupe.

Ostale detalje možete videti na Opšti uslovi putovanja, točka 3.3 ff.

8. Mogu li rezervisati tačno određeno sedište?

Ne postoje rezervacije za određeno sedište. Ipak, vozač će se potruditi da udovolji Vašim željama.

9. Da li moje maloletno dete može putovati samo?

Deca i maloletnici, koji još nisu napunili 16 godina mogu putovati samo ako imaju overenu kopiju dozvole staratelja te ako ih tokom vožnje prati još jedna osoba koja je napunila 18 godina. Mladi sa navršenih 16 godina smeju nezavisno od ovoga sami putovati, ako ima overenu kopiju dozvole staratelja. Isto tako Vas molimo da vodite računa o nacionalnim propisima pojedinih država, a isto tako i država kroz koje linija prolazi.

Ostale pojedinosti pogledajte na Posebni uslovi prevoza, tačka 2.6.

10. Hoću li na daljim relacijama u autobusu dobiti užinu?

U autobusu putnici mogu dobiti sok ili kafu. Vozači će se potruditi da naprave pauzu na mestima koja nude mogućnost jela i pića.

11. Postoje li popusti na redovne cene?

Naravno da na našim linijskim putovanjima postoje popusti za određene grupe putnika kao što su deca, mladi, studenti, i penzioneri. K tome na mnogim linijama imamo promotivne cene za one koji rezervišu rano. Tačnije obaveštenja ćete naći u cenovnicima pojedinih linija, objavljenim u našim redovima vožnje.

Ako nije zakonom izričito propisano, sabiranje popusta nije moguće.

Ostale informacije pogledajte na Posebni uslovi putovanja, tačka 4.2 ff.

12. Gde mogu kupiti kartu?

Kupovina karata i rezervacije moguće su u našim DTG-prodajnim centrima, Touring-agencijama, Call-centru (01805 790303 (12Ct./Min.)) DER-Reisebiroima kao i izabranim putničkim uredima Nemačkih železnica (Deutsche Bahn AG). Ostale informacije za odabrana prodajna mesta naći ćete na "Kontakt"-Stranica.

13. Šta se događa ako pri online rezervaciji ne dobijem potvrdni mail?

Ako ne dobijete potvrdni mail za rezervaciju karata koje bismo Vam trebali dostaviti poštom, mogu postojati dva razloga:

1.   Elektronsko plaćanje karticom nije uspjelo, nakon čega se rezervacija stornira.

2. Naveli ste pogrešnu e-mail adresu.

Molimo vas, proverite najpre na svom izvodu iz banke, da li je Vaš račun terećen s odgovarajućim iznosom. Ako nije trebali biste ponovno izvršiti rezrvaciju.

14. Zašto je toliko važno voditi računa o informacijama za rezervisanje i putovanje?

To je zato što se prevoz na (gotovo) svim linijama Deutsche Touring-a odvija u saradnji sa lokalnim prevoznicima. U zemljama naših partnera vrede njihove nacionalne odredbe i pravila koje i mi moramo poštovati. Povezano s time ponekad se pojavluju različita pravila o prevozu prtljaga kao i rokova rezervisanja!

FAQs Stanje 07.2006